Scheidsrechter toont moed en biedt zijn verontschuldigingen aan

Geplaatst: 23 maart 2015 in Uncategorized

“Ik zat fout.” Scheidsrechter Klaas de Vries, die zaterdagavond een cruciale beoordelingsfout maakte in de slotfase, heeft vandaag per mail aan de spelers en de coach zijn verontschuldigingen aangeboden. Een score van Yannick Franke tilde Challenge Sports met nog iets meer dan een minuut te spelen naar een voorsprong van acht punten. De bonus had voor 9 punten kunnen zorgen en daarmee was de vijfde plaats in de eindrangschikking zo goed als veilig gesteld. De Vries beoordeelde de actie als een aanvallende fout en keurde de score af.

 

De Vries geeft aan dat hij na het zien van de beelden tot de conclusie kwam dat hij fout zat. “Dit is niet om als excuus te gaan gebruiken, maar op de plek waar ik stond, kwam het anders over dan de beelden laten zien.” Hij vervolgt: “Neem van mij aan dat ik er enorm van baal en dat het een …gevoel is dat het zo gelopen is.”

“Dus ik hoop dat je mijn excuses wilt overbrengen aan de coach en spelers.”

 

De spelersgroep reageerde vanmiddag bij de training gelaten, maar ook met bewondering dat een scheidsrechter de moed toont om zijn fout te erkennen.


Geef een reactie

